Home

Η ταυτότητα μας

E-mail Εκτύπωση PDF

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ


Η Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. αποτελεί τον ευρύτερο χώρο των Δημοκρατικών και Προοδευτικών Δυνάμεων του κλάδου των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και επιδιώκει να συσπειρώσει όλες εκείνες τις δυνάμεις που ενστερνίζονται μια Νέα Αντίληψη για το συνδικαλιστικό κίνημα. Όλες εκείνες τις δυνάμεις που έχουν σταθερό προοδευτικό προσανατολισμό για τα εκπαιδευτικά, κοινωνικά, εργασιακά ζητήματα που απασχολούν τη δημόσια σφαίρα και φυσικά αντιστρατεύονται ξενοφοβικές, ρατσιστικές και μισαλλόδοξες τάσεις στην κοινωνική και πολιτική ζωή της χώρα μας. Όλες εκείνες τις δυνάμεις που υιοθετούν τον ακηδεμόνευτο χαρακτήρα της συνδικαλιστικής εκπροσώπησης με κεντρικό όμως πυρήνα μια ανθρωπιστική προσέγγιση, συλλογικού χαρακτήρα, έναντι του ατομικισμού και του νεοφιλελευθερισμού που ορισμένα ιδεολογικά και πολιτικοσυνδικαλιστικά ρεύματα εκφράζουν.

Η Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. ενδιαφέρεται για την πορεία τηςΔημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, παλεύει γι αυτήν, αλλά δεν έχει κλειστά αυτιά στα γενικότερα τεκταινόμενα στη χώρα και στον κόσμο, αντίθετα αντιπαλεύει αντιδραστικές λογικές που στο όνομα της κρίσης θέλουν να επιβάλουν ακροδεξιές και νεοφιλελεύθερες πολιτικές ως μονοδρόμους.

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι οικονομικοί ανταγωνισμοί , η παγκοσμιοποιημένη αγορά , η επιβολή ως κριτήριο για την πορεία των κοινωνιών το κέρδος των λίγων και με την επακόλουθη συσσώρευση πλούτου στους δυνατούς διαμόρφωσαν μια κατάσταση ζοφερή για ολόκληρους λαούς, με πιο χαρακτηριστική την κατάσταση στη χώρα μας, όπου οι χρόνιες «παθογένειες» και «εξυπηρετήσεις» των οικονομικά ισχυρών συναντήθηκαν με την παγκόσμια κρίση και την επιλογή των μνημονίων, επιφέροντας τα γνωστά αποτελέσματα στην κοινωνική, οικονομική ζωή ενός ολόκληρου λαού. Είναι ανησυχητικό ότι σε πολλές χώρες στην Ευρώπη κοινωνικά στρώματα- χωρίς να εξαιρείται η Χώρα μας - εγκλωβίζονται σε αυτό που έκανε πάντα το σύστημα για την επικάλυψη της κρίσης, στον εθνικισμό και στην ακροδεξιά ιδεολογία και δυστυχώς στις ακροδεξιές και ταυτόχρονα απολύτως νεοφιλελεύθερες πολιτικές αφηγήσεις και από πολιτικά κόμματα.

Η απάντηση και ταυτόχρονα ο δρόμος διεξόδου βρίσκεται στην πιο πλατιά συσπείρωση, στην ενίσχυση της συλλογικής μας δράσης με βασικά προτάγματα την υπεράσπιση της εργασίας, την κοινωνική δικαιοσύνη, το κράτος πρόνοιας με αναβαθμισμένη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και υγεία.

 

Ο πυρήνας της συνδικαλιστικής μας δράσης και αντίληψης

Βασική μας αρχή ήταν, είναι και θα είναι η συνέπεια λόγων και έργων, οι τεκμηριωμένες προτάσεις και το όραμά μας για ένα καλύτερο, δημοκρατικό και ελπιδοφόρο δημόσιο και δωρεάν 14χρονο σχολείο για όλα τα παιδιά. Η διασφάλιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων, η διεκδίκηση της βελτίωσης των εργασιακών μας συνθηκών και η συμβολή για ένα πραγματικά ποιοτικό, δημόσιο και δωρεάν νηπιαγωγείο και δημοτικό αποτελεί τον κεντρικό πυρήνα των διεκδικήσεών  μας. Αναλυτικότερα, η συνδικαλιστική μας δράση και αντίληψη βασίζεται στα εξής:

·          Αποκαθήλωση του παλιού και χρεοκοπημένου συνδικαλισμού που παγιώθηκε με λογικές πελατειακού συστήματος, ατομικών εξυπηρετήσεων και κομματικών σκοπιμοτήτων.

·         Συγκροτημένο μέτωπο που θα βρίσκεται απέναντι από τις δυνάμεις εκείνες που υιοθετούν φανερά ή κρυφά τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές στην εκπαίδευση, στην οικονομία και συνολικά ως το μοντέλο εφαρμογής γενικότερων κατευθύνσεων.

·         Αποκαθήλωση της λογικής της στείρας άρνησης, του δογματικού «όχι σε όλα» ή «ναι σε όλα». χωρίς διάλογο, του άγονου ανταγωνισμού μεταξύ συνδικαλιστικών δυνάμεων. Η αγωνιστικότητα και η επαναστατικότητα να είναι μέσο για την επίτευξη των στόχων μας και όχι σκοπός για παραταξιακή αυταρέσκεια.

·         Συγκροτημένο μέτωπο απέναντι σε ρητορικές που υποβόσκουν βαθιές συντηρητικές αντιλήψεις και καλλιεργούν φοβικά σύνδρομα σε ευρύτερα κοινωνικά θέματα.

·         Δημοκρατικό και προοδευτικό μέτωπο που θα διαθέτει ολοκληρωμένο πλέγμα προτάσεων και θέσεων για όλα τα ζητήματα που απασχολούν τη Δημόσια Εκπαίδευση και τον Εκπαιδευτικό.

·         Δημοκρατικό και προοδευτικό μέτωπο, ριζοσπαστικό στη σκέψη και στη δράση, που θα ενεργοποιεί τη βάση του εκπαιδευτικού κινήματος με στόχο την υλοποίηση των διαχρονικών αιτημάτων του Κλάδου μας, την ποιοτική αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου και θα υπηρετεί πιστά τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

·         Επιδιώκουμε την αλλαγή νοοτροπίας και κουλτούρας των συνδικαλιστικών ηγεσιών, μέσα  από το πρίσμα της Αξιοπιστίας, της Διαφάνειας, της πολιτικής αντιπαράθεσης, ως διαλεκτικό στοιχείο για την  Σύνθεση και της Ενότητα.

·         Πιστεύουμε και Αγωνιζόμαστε για μια Ισχυρή Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση, για ένα Δημόσιο και  Σύγχρονο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο με επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό και με τις  κατάλληλες υλικοτεχνικές υποδομές.

 

 

Ενδυνάμωση των Συλλόγων Π.Ε. για διεκδικήσεις με μαζικά και ενωτικά χαρακτηριστικά

Οι ακραίες λογικές παραταξιοποίησης και σκόπιμης καταστροφολογίας που ακολουθούν συγκεκριμένες δυνάμεις στο ΔΣ της ΔΟΕ,   σε συλλόγους πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε Γενικές Συνελεύσεις όχι μόνο δεν βοηθούν τη συσπείρωση των συναδέλφων και το χτίσιμο προϋποθέσεων  για αποτελεσματικές  διεκδικήσεις, αλλά σπέρνουν μαζικά την απογοήτευση, και οδηγούν σε μοιρολατρία και αποστράτευση.

Όλες οι δυνάμεις οφείλουν να συμβάλλουν, για να είναι  ενωτικές και μαζικές οι αντιστάσεις και οι παρεμβάσεις του κλάδου, έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για τη διεκδίκηση ριζικών αλλαγών και εξελίξεων στην κατεύθυνση των θέσεων και των αναγκών των μαθητών μας, των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου.

Ως Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. διεκδικούμε:

ü  Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.

ü  Μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε γενική και ειδική αγωγή, για κάλυψη όλων των πραγματικών οργανικών κενών και δημιουργία νέων που δεν υπάρχουν σήμερα σύμφωνα με τις ανάγκες σε γνωστικά αντικείμενα και ειδικότητες.

ü  Κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας, πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και μισθολογικά δικαιώματα των αναπληρωτών. Επίλυση των ιδιαίτερων προβλημάτων αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών στα σχολεία της επικράτειας (στέγαση, σίτιση, μεταφορά, συνυπηρέτηση κλπ).

ü  Μεταθέσεις σε όλα τα πραγματικά κενά, αύξηση των αποσπάσεων σε λειτουργικές ανάγκες ικανοποιώντας σοβαρές κοινωνικές ανάγκες.

ü  Αύξηση στους βασικούς μισθούς, με πρώτο βήμα το ξεπάγωμα του μισθολογίου για τη διετία 2016-17 και επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.

ü  Αποκατάσταση απωλειών της τελευταίας οκταετίας, σε μισθούς και συντάξεις.

ü  Κατάργηση των αντιασφαλιστικών ρυθμίσεων του Νόμου Κατρούγκαλου (Ν.4387/16) , των ορίων συνταξιοδότησης σε συνδυασμό με το ύψος των συντάξεων.

ü  Καμιά μείωση κύριων, επικουρικών συντάξεων και  εφάπαξ. Καμία αύξηση ασφαλιστικών εισφορών σε εργαζόμενους.

ü  Εξίσωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας με της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Συνέχιση της σταδιακής μείωσης του διδακτικού ωραρίου και μετά την 20ετία

ü  Εξίσωση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών και εκπαιδευτικών στα ολιγοθέσια με το ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών στα πολυθέσια δημοτικά σχολεία.

ü  Μείωση μαθητών ανά τμήμα (20 σε Δημοτικά Σχολεία και 15 στα Νηπιαγωγεία).

ü  Στήριξη Ειδικής Αγωγής και ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στα σχολεία της τυπικής εκπαίδευσης

ü  Μόνιμο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά,

ü  Γενναία κρατική χρηματοδότηση για τη συντήρηση και αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων. Ανέγερση νέων σύγχρονων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων.

ü  Η ενισχυτική διδασκαλία να αποτελεί σταθερή υποστηρικτική δομή του σχολείου με έναν επιπλέον εκπαιδευτικό στα πολυθέσια σχολεία.

ü  Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.

ü  Προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού και βοηθητικού προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες όπως επίσης και κατασκευή κατάλληλων κτιρίων και εμπλουτισμός με το απαραίτητο εποπτικό και διαγνωστικό υλικό.

ü  Διαδικασία αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου ως αποκλειστικά εσωτερική υπόθεση του συλλόγου διδασκόντων και του κάθε σχολείου, με ξεκάθαρο πλαίσιο, ενάντια σε γνωστές αντιλήψεις περί προσωπικής αξιολόγησης, αξιολόγηση που ο κλάδος κινηματικά και πολιτικά επέβαλε την κατάργησή της (κατάργηση του Π.Δ. 152)

ü  Υποστηρικτικές Δομές με πλήρη στελέχωση- χτύπημα γραφειοκρατίας και συλλογική λειτουργία.

ü  Σύσταση νέων οργανικών θέσεων με ενιαίο νομοθετικό πλαίσιο στην πρωτοβάθμιας όπως και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευσης .

ü  Κάλυψη οδοιπορικών μετακίνησης στους εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν ωράριο σε διαφορετικές σχολικές μονάδες.

ü  Ο σύλλογος διδασκόντων να έχει τη συλλογική ευθύνη για την παιδαγωγική διαδικασία και τη λειτουργία του σχολείου.

ü  Ουσιαστική Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου.

 

Δίνουμε τη μάχη της καθημερινότητας για το δημόσιο δωρεάν σχολείο και τον εκπαιδευτικό

 

πάμε μαζί στους νέους καιρούς ΕΝΩΤΙΚΑ

για τους μαθητές μας, για τα δικαιώματά μας,

για ένα σύγχρονο 14χρονο δημόσιο δωρεάν Σχολείο

για όλα τα παιδιά με όλους τους εκπαιδευτικούς

 

Στηρίζουμε - Ψηφίζουμε ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ  ΑΓΩΝΑΣ  ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

 

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ


 

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ