paideianet.gr Η σελίδα της Αυτόνομης Παρέμβασης Εκπαιδευτικών

Text size
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΡΑ, ΟΜΙΛΙΑ Κ. ΣΙΔΕΡΗ ΣΤΗΝ 86η ΓΣ ΤΗΣ ΔΟΕ

ΕΡΑ, ΟΜΙΛΙΑ Κ. ΣΙΔΕΡΗ ΣΤΗΝ 86η ΓΣ ΤΗΣ ΔΟΕ

E-mail Εκτύπωση PDF

ΣΙΔΕΡΙ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ. ΣΙΔΕΡΗ:Νηπιαγωγός από το Σύλλογο Υπαίθρου Θεσσαλονίκης , μέλος των Εκπαιδευτικών Ριζοσπαστικής Αριστεράς ( ΕΡΑ)

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι ξεκινώντας την ομιλία μου θα  ήθελα να επισημάνω και να θυμίσω κάτι που για εμάς τις-τους νηπιαγωγούς έχει ιδιαίτερη  σημασία. Ότι δηλ. για πρώτη φορά έχουμε θεσμοθέτηση ωραρίου στο νηπιαγωγείο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, γεγονός που επιτέλους ικανοποιεί ένα πάγιο  συνταγματικό μας δικαίωμα, που και  σχέση  έχει με  τα επαγγελματικά μας δικαιώματα και που για 40 χρόνια δεν το είχαμε δει να υλοποιείται από καμία κυβέρνηση δυστυχώς.

Αυτό έχει μεγάλη σημασία και για τον επιπρόσθετο λόγο ότι από καλύτερες θέσεις μπορεί πλέον η ΔΟΕ και όλοι εμείς να διεκδικήσουμε το ωράριο αυτό να ισχύσει και στα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία.                                                                                                     Το θέμα όμως  που και  εμένα καίει ως νηπιαγωγό και που αποτελεί αγωνία και ίσως το βασικότερο ζήτημα για όλο τον κλάδο τώρα είναι η θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο και δωρεάν νηπιαγωγείο, μέρος ενός ενιαίου υποχρεωτικού δεκατετράχρονου δημόσιου δωρεάν σχολείου για όλα τα παιδιά. Γι αυτό το λόγο είναι θετικό ότι   τα προβλήματα  στο  νηπιαγωγείο αποτελούν ξεχωριστό θέμα φέτος και συζητιούνται στη 86η Γενική μας Συνέλευση.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι με το που ακούστηκε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι το υποχρεωτικό  14χρονο δημόσιο σχολείο και κατά συνέπεια η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή στο νηπιαγωγείο υπήρξαν τεράστιες αντιδράσεις. Κύκλοι των ΤΕΙ, η ΠΑΣΥΒΙΝ, συγκεκριμένες παρατάξεις της ΠΟΕ-ΟΤΑ αντέδρασαν έντονα με έωλα μάλιστα επιχειρήματα, υποστηρίζοντας ότι θα χάσουν τη δουλειά τους εργαζόμενοι στους παιδικούς σταθμούς και συγκεκριμένα οι βρεφονηπιοκόμοι. Το επιχείρημα αυτό όμως είναι ιδιαιτέρως  σαθρό αφού όλοι γνωρίζουν ότι οι δήμοι και οι παιδικοί σταθμοί καλύπτουν ένα μόνο μέρος των παιδιών ηλικίας 0-4 αφήνοντας ακάλυπτα λόγω έλλειψης θέσεων, όπως οι ίδιοι υποστηρίζουν,  παιδιά χιλιάδων οικογενειών.

 Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας-ΚΕΔΕ μάλιστα διά του κ. Πατούλη , του γνωστού εκλεκτού της Νέας Δημοκρατίας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση μαζί με ομοϊδεάτες τους,   θέλουν να φοιτούν τα προνήπια και τα νήπια υπό την αιγίδα των Δήμων και οι νηπιαγωγοί να γίνουν στην ουσία συμβασιούχοι δημοτικοί υπάλληλοι, υπονομεύοντας έτσι το δημόσιο, ενιαίο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.  Γι’ αυτό και ήταν αυτοί που κυρίως αντέδρασαν ευθυγραμμιζόμενοι με την γραμμή Μητσοτάκη για βρεφονηπιακούς σταθμούς για παιδιά 0-6 ετών.

Μέσα σε ένα τέτοιο τοπίο η κυβέρνηση ενώ αρχικά έκανε 2 βήματα μπροστά υποχώρησε  κάνοντας 1 βήμα πίσω με αποτέλεσμα να μένει έωλο αυτή τη στιγμή το αίτημα για υποχρεωτική δίχρονη φοίτηση για όλα τα παιδιά στο δημόσιο νηπιαγωγείο.

Και ενώ όλα αυτά συντελούνταν σχεδόν ταυτόχρονα μαζί με διάφορα άλλα π.χ.  μετρήσεις κοινής γνώμης στο διαδίκτυο με ερωτήσεις όπως “συμφωνείτε με την ενιαιοποίηση των δομών προσχολικής αγωγής; Τι  έκανε η ΔΟΕ; Αντέδρασε τελευταία και κατά τη γνώμη μου όχι δυναμικά, λες και αναγκάστηκε να το κάνει... Και επειδή διακρίνω ψιθύρους για την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να ξεκαθαρίσω ότι εμάς στην ΕΡΑ μας ενδιαφέρει πρωτίστως τι κάνουμε εμείς ως κλάδος, ο συνδικαλιστικός μας φορέας και κανένα υπουργείο δεν καθορίζει ούτε θα καθορίσει ποτέ τις θέσεις μας. Γι αυτό και περίμενα και περιμένω από τη ΔΟΕ να θέσει το θέμα στη σωστή του διάσταση: 14χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο.

Προτείνω η ΔΟΕ να κάνει ειδική ενημερωτική καμπάνια στον κόσμο , στους γονείς και να τους καλεί να εγγράψουν όλα τα παιδιά στα νηπιαγωγεία. Ταυτόχρονα να εντείνουμε τον αγώνα μας ώστε άμεσα να θεσμοθετηθεί η υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο από την κυβέρνηση.  Να πρωτοστατήσουμε συλλογικά και δυναμικά για το μέλλον του Δημόσιου Νηπιαγωγείου, ενάντια σε αντιεπιστημονικές απόψεις που κυοφορούνται δυστυχώς και μέσα στην «επιστημονική» κοινότητα. Για παράδειγμα το θέμα της σχολειοποίησης που κάποιοι θέτουν δεν σχετίζεται με το αν θα γίνει υποχρεωτικό το νηπιαγωγείο αλλά συνδέεται άμεσα με τα αναλυτικά προγράμματα που εφαρμόζονται σ’ αυτό.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι  επίσης μου προξενεί έκπληξη το 12+2 που βλέπω σε κείμενα -δυστυχώς  και του ΠΑΜΕ και των Παρεμβάσεων- κείμενα που διαχωρίζουν την εκπαίδευση σε 12χρονο σχολείο και 2χρονο νηπιαγωγείο, ενώ είναι σαφές ότι αυτό από μόνο του αποτελεί διαχωρισμό και σπάσιμο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Η ΕΡΑ εδώ και χρόνια κάνει λόγο για 14χρονο ενιαίο δημόσιο σχολείο όπου το δίχρονο νηπιαγωγείο θα αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του. Καλούμε λοιπόν  όλες τις παρατάξεις και τη ΔΟΕ να υιοθετήσουν την παραπάνω διατύπωση , διότι όπως προανέφερα κάθε άλλη δημιουργεί χαραμάδες διαχωρισμού του νηπιαγωγείου από την υπόλοιπη 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση.

Επομένως είναι ανάγκη να θεσμοθετηθεί άμεσα, τώρα, το δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο. Ακόμη και αν μπει η τριετία (ως αναγκαίος χρόνος για να γενικευτεί η υποχρεωτικότητα) πρέπει να ξεκινήσει τώρα έστω και πιλοτικά από εκείνες τις περιοχές στις οποίες υπάρχουν οι προϋποθέσεις  να εφαρμοστεί.

Επίσης προτείνω να αλλάξει το «προσχολική» και να γίνει «πρωτοσχολική» διότι ο όρος «προσχολική», έχει πια χρησιμοποιηθεί τόσο πολύ από τους βρεφονηπιοκόμους που νιώθουμε ότι παραπέμπει στους παιδικούς σταθμούς. Θα μπορούσε βέβαια να είναι και κάποιος άλλος όρος, αλλά θα πρέπει να είναι σε συμμόρφωση με τους όρους που διεθνώς έχουν υιοθετηθεί και υπάρχουν  στη διεθνή βιβλιογραφία.

Λέμε ακόμη ότι χρειάζεται ένα πρόγραμμα σίτισης στα Νηπιαγωγεία, διότι αν κάπου υπάρχει ένα προνόμιο των παιδικών σταθμών είναι μόνο αυτό. Οπότε μπορούμε ν’ απαιτήσουμε και να διεκδικήσουμε πρόγραμμα σίτισης και στα Νηπιαγωγεία τουλάχιστον αρχικά στα νήπια που συμμετέχουν στο ολοήμερο.

Και βεβαίως πρέπει να συνεχίσουμε τον αγώνα μας για:

 Μείωση του αριθμού των νηπίων ανά τμήμα με στόχο τους 15 μαθητές.

Ίδρυση νέων νηπιαγωγείων και γενναίο πρόγραμμα ανέγερσης νέων κτηρίων που θα πληρούν όλες τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.                                                                                  Δημιουργία Ειδικών  Νηπιαγωγείων  και Τμημάτων  Ένταξης  και ενίσχυση του θεσμού της παράλληλης  στήριξης.                                                    Δυνατότητα  εναλλαγής μεταξύ των νηπιαγωγών του  πρωινού υποχρεωτικού και του απογευματινού ολοήμερου τμήματος εκεί όπου κρίνεται  αναγκαία και ωφέλιμη για τα νήπια μετά από ομόφωνη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.                                                                                Τελειώνοντας επαναλαμβάνω.  Η κεντρική μας θέση και αυτό για το οποίο αγωνιζόμαστε είναι: 14χρονη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο δημόσιο και δωρεάν Νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά χωρίς όρους και προϋποθέσεις. 

 

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ


 

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ