paideianet.gr Η σελίδα της Αυτόνομης Παρέμβασης Εκπαιδευτικών

Text size
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΡΑ. ΟΜΙΛΙΑ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΜΗΝΑ 86η ΓΣ ΔΟΕ

ΕΡΑ. ΟΜΙΛΙΑ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΜΗΝΑ 86η ΓΣ ΔΟΕ

E-mail Εκτύπωση PDF

ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΜΗΝ

 

ΜΗΝΑΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ (ΕΡΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ):

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, προηγουμένως τέθηκαν καίρια ζητήματα που αφορούν τον κλάδο των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το απερχόμενο Δ.Σ. της ΔΟΕ δεν κατάφερε να διαμορφώσει μια συνθετική, ενωτική πρόταση για να μπορέσει να απεγκλωβιστεί ο Κλάδος από τις μακροχρόνιες πελατειακές σχέσεις δεκαετιών που δημιουργήθηκαν από τις διάφορες κυβερνήσεις και ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας με την σύμπραξη και του κυβερνητικού συνδικαλισμού εις βάρος των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και των εργαζομένων  στις σχολικές και διαγνωστικές δομές της ειδικής αγωγής.

Εκ μέρους των Εκπαιδευτικών της Ριζοσπαστικής Αριστεράς και της Αυτόνομης Παρέμβασης θέλουμε να τονίσουμε ότι τα Πεπραγμένα των απερχόμενων Διοικητικών Συμβουλίων της ΔΟΕ από το 2010 –έναρξη της γκρίζας περιόδου των Μνημονίων- έως σήμερα, δεν κατάφεραν να κατανοήσουν ακριβώς τι συμβαίνει στην ειδική αγωγή σε σχέση με τα εργασιακά δικαιώματα, σε σχέση με τον προσανατολισμό της ελληνικής κοινωνίας, αν θέλετε και του ίδιου του ελληνικού κράτους που αναγκάστηκε να διασφαλίσει θεσμικά τα δικαιώματα των αναπήρων παιδιών, ούτως ώστε να έχουν προσβασιμότητα στο δημόσιο ελληνικό σχολείο. Δεν κατάφεραν τα Δ.Σ. της ΔΟΕ να κατανοήσουν και να ενστερνιστούν την «Παιδαγωγικής της Ένταξης» και την υιοθέτηση των Διεθνών Συμβάσεων και Διακηρύξεων για τα δικαιώματα προσβασιμότητας στη δημόσια εκπαίδευση των αναπήρων μαθητών και μαθητριών. Είναι πραγματικά αδιανόητο να διατηρείται το ιατρικό μοντέλο στη χώρα μας και με διάφορους τρόπους (ονοματολογία σε υπηρεσιακές εγκυκλίους, αναφορές από δήθεν «ειδικούς φορείς» και από όψιμους ενδιαφερόμενους) να επιχειρείται η Νομιμοποίηση της Κατηγοριοποίησης των Δασκάλων και Νηπιαγωγών σε «ειδικούς» και «γενικούς», ο Διαχωρισμός της εκπαίδευσης σε «γενική» και «ειδική» και το απερχόμενο Δ.Σ. να κινείται διχαστικά στον Κλάδο. Μια κατηγοριοποίηση επιστημονικά άστοχη και εξ' ορισμού αντίθετη στην Παιδαγωγική της Ένταξης, αν και παραδόξως στη χώρα μας προωθήθηκε και προωθείται συστηματικά, κατά ειρωνικό τρόπο, στο όνομα της «Ένταξης». Η Παιδαγωγική της Ένταξης είναι ασυμβίβαστη με μία τέτοια διάκριση, η οποία αντιμετωπίζει τον «ειδικό» και τον «γενικό» παιδαγωγό ως ξεχωριστές οντότητες και τους κατηγοριοποιεί σαν να προέρχονται από διαφορετικούς επιστημονικούς κλάδους, όπως είναι και ασυμβίβαστη με την απαξίωση της συμπληρωματικής, μετά την απόκτηση του βασικού πτυχίου του δασκάλου και νηπιαγωγού, εξειδίκευσης στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες και ΕΕΑ.

Τι πέτυχε, το απερχόμενο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΟΕ; Να οδηγήσει τον Κλάδο στο διχασμό. Αλήθεια, συνάδελφοι της ΔΟΕ, γιατί υπερασπίζεστε τον αντισυνταγματικό και μνημονιακό Νόμο 3966/2011 και δεν αναγνωρίζετε το άρθρο 48 του Νόμου 4415/2016, σύμφωνα με το οποίο καταργείται  το άρθρο «σφάχτης» 56 του Νόμου 3966/2011, όπου μετέτρεψε σε μία νύχτα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος τις οργανικές θέσεις όλων των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σε ΠΕ61 & σε ΠΕ71 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (προσχολική & δημοτική εκπαίδευση), καταβροχθίζοντας όλες τις οργανικές θέσεις των μονίμων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής;

Αλήθεια, πιστεύει κανένας συνάδελφος ή καμιά συνδικαλιστική παράταξη εδώ ότι στην ειδική αγωγή εργάζονται μόνο οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61 & ΠΕ71; Βεβαίως, είναι και αυτοί ένα σημαντικό κομμάτι του κλάδου, αλλά δεν σκεφτήκατε συνάδελφοι του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΟΕ ότι με το που θα διοριζόταν ο πρώτος συνάδελφος νηπιαγωγός ΠΕ61 και συνάδελφος δάσκαλος ΠΕ71, τρεισήμισι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που έχουν οργανικές θέσεις στα δημοτικά σχολεία και στα Νηπιαγωγεία, σε Τμήματα Ένταξης, σε Ειδικά Σχολεία, σε Ειδικά Νηπιαγωγεία, σε ΚΕΔΔΥ: όλοι αυτοί θα βρίσκονταν στη διαθεσιμότητα χωρίς οργανικές θέσεις; Ή θα υιοθετήσουμε το πυροτέχνημα συναδέλφων με σημαντικά αξιώματα του συνδικαλισμού, στις θέσεις των αιρετών, σε κεντρικά ή περιφερειακά συμβούλια να λένε: «Διαλέγετε, συνάδελφοι, ή θα πάτε στη γενική ή στην ειδική». Δηλαδή στο «Σχολείο για Όλους» θα υιοθετήσουμε το διαχωριστικό μοντέλο; Το ιατρικό μοντέλο που παλέψαμε και παλεύουμε να καταργηθεί -αν όχι όλοι στο σύνολό μας, αλλά τουλάχιστον οι περισσότεροι-, να χωρίσουμε τους συναδέλφους σε γενικούς και ειδικούς; Να περιορίσουμε τα δικαιώματα; Είναι δυνατόν το Συνδικάτο μας να μην αναγνωρίζει ως βασικό εργασιακό δικαίωμα όλων μας την προϋπηρεσία; Είναι δυνατόν να δεχθούμε ότι μπορεί να χωριστεί η προϋπηρεσία στη γενική, όπου θα μοριοδοτείται μόνο στη γενική και όχι η προϋπηρεσία στην ειδική –με προσθαφαιρέσεις συν–πλην και εκπτώσεις στα επαγγελματικά μας δικαιώματα; Όχι συνάδελφοι. Οφείλει το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΟΕ, αφού δεν το πέτυχε το απερχόμενο, να αναγνωρίσει ότι στο «Ένα Σχολείο για Όλους» τα εργασιακά δικαιώματα δεν πετσοκόβονται. Στο ενταξιακό σχολείο η φιλοσοφία της δημοκρατικής παιδαγωγικής δεν πετσοκόβεται. Δυστυχώς έχουμε συναδέλφους που, ενώ είναι βαθύτατα προοδευτικοί, ισχυρίζονται ότι το συμπεριληπτικό σχολείο, το σχολείο για όλους, είναι καταστροφικό; Γιατί; Για ποιο λόγο;  Και για αυτούς τους σημαντικούς λόγους εμείς οι Εκπαιδευτικοί της Ριζοσπαστικής Αριστεράς και της Αυτόνομης Παρέμβασης καταψηφίζουμε τα Πεπραγμένα του ΔΣ της ΔΟΕ.

Επιπλέον, συνάδελφοι να παλέψουμε οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμια &  Δευτεροβάθμιας ούτως ώστε οι μετανάστες να εκπαιδεύονται από εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και να αποκλειστούν από τα Προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι διάφορες μη κυβερνητικές οργανώσεις -οι χρυσοπληρωμένες μη κυβερνητικές οργανώσεις.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επειδή κανένα ανάπηρο παιδί δεν είναι αόρατο, κανένας γονιός ανάπηρου παιδιού δεν είναι αόρατος, κανένας εκπαιδευτικός της Γενικής και της Ειδικής Αγωγής και κανένας Νηπιαγωγός Γενικής και Ειδικής Αγωγής ή συνάδελφοι των ειδικοτήτων δεν είναι αόρατοι, θα κάνουμε πέντε προτάσεις στον εισηγητή της ΔΟΕ, τον αγαπητό συνάδελφο Θανάση Γκούμα: Πρόταση 1η: Μόλις συγκροτηθεί το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΟΕ, να ζητήσει την άμεση εισαγγελική παρέμβαση, γιατί από το 2013 ξεκίνησε ιδιωτική εταιρεία σε συνεργασία με το ΙΕΠ, έναντι του ποσού 1.310.000 ευρώ, να γίνει χαρτογράφηση του μαθητικού πληθυσμού και δεν έγινε (θυμίζω ότι ήταν πάγιο αίτημα του ΠΕΣΕΑ, της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ). Άμεση εισαγγελική παρέμβαση για να χτυπηθεί επιτέλους η διαφθορά σε αυτή τη χώρα. Τολμήστε λοιπόν για να μη χρεωθείτε ότι συγκαλύπτετε.

Πρόταση 2ο: Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο ν’ αναλάβει το επόμενο Συνέδριο της ΔΟΕ και της Παγκύπριας Ομοσπονδίας Ελλήνων Διδασκάλων, να γίνει αποκλειστικά και μόνο για τη συγκρότηση της Ειδικής Αγωγής στο πλαίσιο της ημιτελούς πρότασης που έκανε ο εισηγητής του Δ.Σ. της ΔΟΕ. Δεν αρκεί η Ειδική Αγωγή και η Εκπαίδευση να είναι μόνο κομμάτι αναπόσπαστο της ενιαίας, δημόσιας και δωρεάν παιδείας, αλλά σε ένα Πανελλήνιο και Παγκύπριο Συνέδριο για την Ειδική Αγωγή να αναλυθεί: γιατί χρειάζεται ενιαίος νόμος για τη Γενική και Ειδική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, και γιατί με τη δημοκρατική νομιμότητα πρέπει να μπει φρένο στην ιατροποίηση της Ειδικής Αγωγής που εξακολουθεί ταλανίζεται από διαχωριστικούς νόμους και ρατσιστικές παρεμβάσεις.  

Πρόταση 3η: Η ΔΟΕ να πάρει θέση για όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και να δώσει ένα τέλος στο διχασμό. Επειδή είπα προηγουμένως ότι δεν υπάρχουν αόρατοι εκπαιδευτικοί, δυστυχώς για τη ΔΟΕ, 3.500 εκπαιδευτικοί με οργανικές θέσεις από τα Τμήματα Ειδικής Αγωγής του Μαράσλειου Διδασκαλείου και των Διδασκαλείων, συνάδελφοι με μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικά, συνάδελφοι ανάπηροι με 10 και 15 χρόνια εμπειρικοί, χωρίς να έχουν κανένα χαρτί, συνάδελφοι με σεμινάρια μέχρι το 2010 των Πανεπιστημίων, με 10 και 15 χρόνια σε οργανικές θέσεις, να πάρει θέση η ΔΟΕ σ’ αυτό το θέμα γιατί τους μετέτρεψε όλους αυτούς σε συνθήκες του αόρατου. Είναι αόρατοι.  Γι’ αυτό και πρέπει ν’ αποσυρθεί άμεσα η πρόταση ΔΟΕ-Θανάση Γκούμα, που λέει: «ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής των Διδασκαλείων/Μαρασλείου, με μεταπτυχιακά και διδακτορικά δεν θα παίρνουν οργανική θέση, αλλά θα δικαιούνται μόνο απόσπαση. Δηλαδή με τη βούλα της ΔΟΕ θα υπάρξει η απόλυτη διάκριση και το απόλυτο αόρατο.

Πρόταση 4η: Ακούστηκε από τη συνάδελφο Βασιλάτου στην αποκωδικοποίηση των προτάσεων των Συλλόγων ότι ζητήθηκε να ιδρύονται Τμήματα Ένταξης μόνο σε 12θέσια σχολεία και άνω. Αυτό είναι καταστροφικό. Σε κάθε σχολική μονάδα ακόμα και κάτω των 4θεσίων σχολείων, όταν υπάρχουν ανάπηρα παιδιά, ναι, χρειάζονται Τμήματα Ένταξης. Ναι, στα Νηπιαγωγεία χρειάζονται Τμήματα Ένταξης. Και αυτό πρέπει να είναι βασικό Αίτημα της ΔΟΕ, γιατί γίνεται μια προσπάθεια από Διευθυντές ή Προϊσταμένες Σχολείων -κυρίως των Νηπιαγωγείων, από τη Ρόδο μέχρι την Κρήτη κι από την Κρήτη μέχρι τη Θράκη κι από τη Θράκη μέχρι την Πελοπόννησο, γίνονται προσπάθειες να κλείσουν τα Τμήματα Ένταξης στα γενικά Νηπιαγωγεία. Αυτό είναι απαράδεκτο. Όπου υπάρχουν ανάπηρα παιδιά, πρέπει να υπάρχει ο βασικός θεσμός της ένταξης και της υποστήριξης των ατόμων με αναπηρία στα Τμήματα Ένταξης.

Πρόταση 5η: Αν είναι δυνατόν, ακούστηκε εδώ από συναδέλφους μας ότι χρειάζονται ιδρύσεις κέντρων αυτόνομης διαβίωσης από τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Όχι. Σε συνάρτηση με το αίτημα και ανακοινώσεις συνδικαλιστικών παρατάξεων που έβαλαν το ζήτημα ότι οι συνάδελφοι Λογοθεραπευτές και οι Ειδικοί Παιδαγωγοί, Ειδικοί Δάσκαλοι, οι άνεργοι που εργάζονται στα ιδιωτικά Κέντρα Ειδικής Αγωγής, είναι στη μαύρη εκμετάλλευση και τους δίνουν μόνο 1 ευρώ τα ιδιωτικά κέντρα, ενώ εισπράττουν 15 ευρώ από τ’ Ασφαλιστικά Ταμεία και το δημόσιο τομέα.  Τα ιδιωτικά κέντρα, ενώ εισπράττουν 15 ευρώ, δίνουν μόνο 1 ευρώ. Μαύρη αγορά εργασίας. Να παλέψουμε, για να κατακτήσουμε το δικαίωμα των συναδέλφων σε ό,τι φορά το μεροκάματά τους στα ιδιωτικά κέντρα Ειδικής Αγωγής, να παίρνουν το μισθό τον ανάλογο που παίρνουν το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Γενικής Αγωγής. Κι όχι με την ώρα, 1 ευρώ την ώρα.

Υπερασπιζόμενοι την δημοκρατική νομιμότητα και την ισονομία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση τονίζουμε ότι στον Ενιαίο Νόμο δεν έχουν θέση ρυθμίσεις σαν και αυτή του άρθρο 56 του ν.3966/2011. Η κατάργηση του άρθρου αυτού αποτελεί δικαίωση και αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας για τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς (ΠΕ 70 και ΠΕ60 ) που σε μια νύκτα το 2011 είδαν με μια διάταξη να διαγράφονται τα επιστημονικά τους προσόντα, η παιδαγωγική τους διαδρομή, η προϋπηρεσία τους, καθώς και η μεγάλη τους προσφορά στις δομές της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Η συγκεκριμένη διάταξη, που δεν έχει προηγούμενο σε κανέναν επαγγελματικό χώρο, καλλιέργησε σκόπιμα τον έντονο διαχωρισμό και την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών με δραματικές και άδικες αλλαγές στις εργασιακές και υπηρεσιακές σχέσεις στο υποσύστημα της ειδικής αγωγής ανοίγοντας το δρόμο για περαιτέρω αντιδημοκρατικές και αντιεπιστημονικές ρυθμίσεις.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κλείνοντας να τονίσουμε τα εξής: Εάν θέλουμε να κοιταζόμαστε στα μάτια και ν’ αναπτύσσουμε σχέσεις μεταξύ μας οι οποίες θα έχουν ως βασικό στοιχείο τη φιλοσοφία του σχολείου για όλους και ως στόχο την παιδαγωγική της απελευθέρωσης, να τονίσουμε ότι: «Δεν είναι δυνατόν να μην έχει μιλήσει το Συνδικάτο τόσα χρόνια ότι στη χώρα μας, εξαιτίας των πελατειακών σχέσεων ιδρύθηκαν δυο Παιδαγωγικά Τμήματα, τα οποία ενίσχυαν το ιατρικό μοντέλο και απομόνωναν τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής που αποφοίτησαν εκεί; Είναι δυνατόν να μείνει αυτό το θέμα χωρίς ν’ αναπτυχθεί ένας βαθύς διάλογος ούτως ώστε οι συνάδελφοί μας των Παιδαγωγικών Τμημάτων του Βόλου και της Μακεδονίας να εξασφαλίσουν το επαγγελματικό δικαίωμα για να μπορούν να εργάζονται σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης χωρίς διακρίσεις; Σας ευχαριστώ.

 

Τελευταία Ενημέρωση ( Σάββατο, 02 Σεπτέμβριος 2017 18:02 )  

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ


 

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ