paideianet.gr Η σελίδα της Αυτόνομης Παρέμβασης Εκπαιδευτικών

Text size
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΜΕΛΩΝ ΕΡΑ ΣΤΗΝ 87η ΓΣ ΤΗΣ ΔΟΕ[ 22-23-24/6/18]ΜΗΝΑΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ [ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ]

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΜΕΛΩΝ ΕΡΑ ΣΤΗΝ 87η ΓΣ ΤΗΣ ΔΟΕ[ 22-23-24/6/18]ΜΗΝΑΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ [ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ]

E-mail Εκτύπωση PDF

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας εδώ και δεκαετίες ασχολήθηκε, πρότεινε, διεκδίκησε και έδωσε ιδιαίτερη σημασία ως προς τη διαδικασία της μόρφωσης, της μετεκπαίδευσης και των μεταπτυχιακών σπουδών σε σχέση με την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Εμείς ως Εκπαιδευτικοί της Ριζοσπαστικής Αριστεράς έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: σε σχέση και με τη δευτερολογία του Προέδρου της Ομοσπονδίας μας, όπου δυστυχώς ο κλάδος στην κρίσιμη διαδικασία διαλόγου και διαβούλευσης στο νέο πολυνόμο, που συμπεριλαμβάνεται και η διαδικασία της επιμόρφωσης, ο κλάδος δεν είχε καταθέσει προτάσεις, τουλάχιστον αυτές τις προτάσεις στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, όπου ήταν καλή η τοποθέτηση του Προέδρου, αλλά δεν υπήρχε απόφαση όπως το είπε από τον ίδιο τον κλάδο, το Διοικητικό Συμβούλιο του Κλάδου.

Γι’ αυτό και καταθέτουμε μερικές παρατηρήσεις, λαμβάνοντας υπόψη ότι: σε σχέση με τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, ότι αυτοί ακριβώς καθορίζουν τις ανάγκες. Και ευτυχώς ο νέος πολυνόμος 4547 κάνει πρωταγωνιστή τον ίδιο τον Σύλλογο Διδασκόντων, να γίνει κέντρο επιμορφωτικό και να αναπτύξει μια επιμορφωτική διαδικασία ενδοσχολικά, σύμφωνα με τις ανάγκες του και τις προτάσεις του.

Και νομίζω ότι σε αυτό το κομμάτι έπρεπε να πάρει θέση ο κλάδος. Όμως ποτέ δεν είναι αργά. Ας μπαίνει πολλές φορές το κάρο μπροστά από το άλογο. Γι’ αυτό και έχουμε να πούμε τα εξής: ότι εκεί στην 8 και στην 9 πρόταση αλλά και σε όλες τις προτάσεις πρέπει να γίνουν συστηματοποιημένα και ολοκληρωμένα και να κατατεθούν και προς την κατεύθυνση των κομμάτων και της κυβέρνησης, αλλά πολύ περισσότερο της ίδιας της εκπαιδευτικής κοινότητας, και να ληφθεί υπόψη ότι δεν είναι μόνο τα Παιδαγωγικά Τμήματα που πρέπει να παίξουν ένα σημαντικό ρόλο συνεργασίας ως προς την επιμορφωτική διαδικασία, αλλά να εμπλακούν όλες οι Σχολές οι Πανεπιστημιακές που συσχετίζονται με όλους τους κλάδους των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Στην 9 πρόταση, στην 8 και στην 9 πρόταση αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη και να γίνει πολύ συστηματοποιημένα και πολύ εξειδικευμένα. Επίσης, προσέξτε, συνάδελφοι όλων των παρατάξεων, και κυρίως το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας μας, σε σχέση, προσέχτε το αυτό, στη 10 πρόταση προσέξτε, είναι παγίδα, η μόδα που έχει γίνει τελευταία, τα τελευταία 10 χρόνια στην Ελλάδα, το μητρώο πιστοποιημένων επιμορφωτών.

Ακούστε κάτι. Έρχεται σε αντίφαση σε ένα άλλο σημείο της πρότασης 10 που λέει να παίξουν ένα σημαντικό ρόλο οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας. Επομένως, μην παγιδευτείτε στη λογική του ΤΕΙ Λαμίας που δίνει, κάνει ειδικά προγράμματα, ετήσιας επιμόρφωσης, για να δώσει πιστοποιητικό πιστοποιημένων επιμορφωτών.

Αυτά είναι παγίδες, είναι επί πληρωμή και γι’ αυτό πρέπει να διευρύνουμε και να στηρίξουμε την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας που παλεύει για δωρεάν μεταπτυχιακές σπουδές στα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Ξέρουμε ότι και το επισήμανε και ο Πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας ότι πάρα πολλά Πανεπιστήμια ακόμα και ο Πατριάρχης των Πανεπιστημίων της χώρας, το Εθνικό Καποδιστριακό, κάνει προγράμματα εξειδίκευσης επί πληρωμή και μάλιστα η κατάθεση η προκαταβολή στο λογαριασμό.

Αυτά χρειάζονται παρέμβαση οικονομικού εισαγγελέα. Δεν είναι δυνατόν ο ελληνικός λαός από το υστέρημά του και από τη φορολογία του να παλεύει και να στηρίζει το δημόσιο πανεπιστήμιο και εμείς να μην στηρίξουμε και να επιμείνουμε να γίνει θέση του Υπουργείου Παιδείας σε νόμο ότι επί πληρωμή δεν πρέπει να γίνεται. Γιατί τούτος ο λαός, ο ελληνικός λαός, δίνει από το υστέρημά του για να έχει δημόσια δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση και πρέπει να την στηρίξουμε.

Και, επίσης, εκεί να προσέξετε πάρα πολύ, γίνεται ένα μεγάλο εμπόριο δυστυχώς σε πάρα πολλά Πανεπιστήμια της χώρας. Και επειδή ακριβώς υπάρχει η βούληση μέσα από την αγωνιστική διεκδίκηση, την κορυφαία αγωνιστική διεκδίκηση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας μετά, στο διάστημα 3 αιώνων από τον 19ο που ιδρύθηκε το ελληνικό κράτος, ως προς την προσχολική αγωγή που γίνεται πράξη, εκεί να δοθεί ιδιαίτερη σημασία ως προς την επιμόρφωση των συναδέλφων και των συναδελφισσών στην προσχολική αγωγή. Όπως επίσης και στην ειδική αγωγή.

Και μην κλείνετε, συνάδελφοι και συναδέλφισσες όλων των παρατάξεων, αλλά κυρίως του Διοικητικού Συμβουλίου, να παίρνουμε θέση ανά πάσα στιγμή όταν το πανεπιστημιακό κατεστημένο προσπαθεί να δημιουργήσει τμήματα σε σχέση με τις επιστήμες της αγωγής, τμήματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, τμήματα ειδικής αγωγής, τμήματα σεξουαλικής αγωγής, τμήματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση στις επιστήμες της αγωγής στην τριτοβάθμια αλλά και στην επιμόρφωση είναι ενιαία και ποτέ δεν τεμαχίζεται, δεν κομματιάζεται.

Σε αυτό το κομμάτι να γίνουμε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην επιτρέψουμε στους καιροσκόπους, στους διάφορους καιροσκόπους των πανεπιστημιακών κατεστημένων να καθοδηγούνε επί χρήμασι την επιμόρφωση, γιατί όντως η επιμόρφωση πλέον μεταφέρεται μέσα στη σχολική μονάδα, γίνεται ενδοσχολική και είναι πολύ σημαντικό να καλυφθούν όπως είπε και ο Κώστας οι ανάγκες και τα αιτήματα των ίδιων των εκπαιδευτικών. Και μπορούν να γίνουν όλα δωρεάν.

Ως προς τους πόρους, ακούστε συνάδελφοι, ως προς τους πόρους πρέπει να προσέξουμε ότι οι ενδοσχολικές επιμορφώσεις είναι δωρεάν, μόνο στα ΝΤΕΚ γινόταν με αποζημίωση και μερικοί καθηγητές πανεπιστημίου αναγκάζαν διάφορες σχολικές μονάδες, όταν γινόντουσαν τα απογεύματα, μαζί με Συλλόγους Γονέων, να παίρνουνε κατοστάρες και διακοσάρες. Όχι, τέρμα σε αυτή την εξαγορά της ίδιας της δωρεάν εκπαίδευσης - μετεκπαίδευσης και των μεταπτυχιακών σπουδών.

Επομένως, στηρίζουμε την εισήγηση ως Εκπαιδευτικοί της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, που κατατέθηκε από τον συνάδελφο Μάνο Ανδρουλάκη εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΟΕ αλλά χρειάζεται μια μεγαλύτερη και προσεκτικότερη συστηματοποίηση αυτών των προτάσεων και συγκεκριμένων προτάσεων. Ευχαριστούμε πολύ.

 

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ


 

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ