paideianet.gr Η σελίδα της Αυτόνομης Παρέμβασης Εκπαιδευτικών

Text size
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΜΕΛΩΝ ΕΡΑ ΣΤΗΝ 87η ΓΣ ΤΗΣ ΔΟΕ[ 22-23-24/6/18ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΟΥ (ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΞΑΝΘΗΣ]

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΜΕΛΩΝ ΕΡΑ ΣΤΗΝ 87η ΓΣ ΤΗΣ ΔΟΕ[ 22-23-24/6/18ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΟΥ (ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΞΑΝΘΗΣ]

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Συναδέλφισσες-φοι, Δεν θα πω για τη Διαμαντοπούλου, μην ανησυχείτε. Λοιπόν, από την Αυτόνομη Παρέμβαση της Ξάνθης, μέσα από τις τάξεις των Εκπαιδευτικών Ριζοσπαστικής Αριστεράς.

Θα μετατοπίσω την κουβέντα από τη θερμή πολιτική αντιπαράθεση και θα μεταφερθούμε λίγο στην περιοχή μου, στην Ξάνθη, στη Θράκη, όπου είχαμε ένα τοπικό πρόβλημα το οποίο όμως ταλαιπώρησε την εκπαιδευτική κοινότητα για περίπου ενάμισι χρόνο. Επρόκειτο για το πιλοτικό πρόγραμμα του ΙΕΠ μέσα από το οποίο προέβλεπε την παρουσία εκπαιδευτικού, νηπιαγωγού της μειονότητας στο δημόσιο νηπιαγωγείο σε περιοχές σε αμιγώς μειονοτικό πληθυσμό.

Να παραθέσω μερικά στοιχεία για να κατανοήσετε το πλαίσιο. Στους νομούς Ξάνθης και Ροδόπης η μουσουλμανική μειονότητα εκπαιδεύεται βάσει μορφωτικών συμφωνιών που έχουνε συναφθεί ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία σε Μειονοτικά Δημοτικά, όπου το πρόγραμμα μοιράζεται στην ελληνική και την τουρκική γλώσσα και σε Δημόσια Νηπιαγωγεία τα οποία μπήκαν στην εκπαίδευση το 2006. Κατόπιν συνεχίζουν την υποχρεωτική τους εκπαίδευση στα δημόσια γυμνάσια. Επίσης, να αναφέρουμε ότι βάσει της έρευνας του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων, μιας σοβαρής προσπάθειας του κράτους για την εκπαίδευση της μειονότητας που μετρά 20 χρόνια, το ποσοστό της μαθητικής διαρροής, παρότι μειώνεται με γρήγορους ρυθμούς, φαίνεται ότι παραμένει σαφώς ψηλότερο από τον εθνικό μέσο όρο.

Να σας διευκρινίσω, επίσης, ότι τα παιδιά που πηγαίνουνε στο νηπιαγωγείο είναι παιδιά που μιλάνε είτε την πομακική γλώσσα, είτε την τουρκική γλώσσα, είτε τη γλώσσα ρομανί, δηλαδή μπαίνουν στον επίσημο θεσμό του νηπιαγωγείου φέρνοντας από το σπίτι τους μία άλλη γλώσσα. Η παρέμβαση που επιχειρήθηκε από το ΙΕΠ προέβλεπε τη είσοδο συναδέλφου ή συναδέλφισσας νηπιαγωγού της μειονότητας, με στόχο:

κοινωνικοποιητικό, γιατί αναγνωρίζοντας στο παιδί τη γλώσσα του, το ταυτοτικό του χαρακτηριστικό, το καθιστούμε ισότιμα μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας και διευκολύνουμε την ένταξή του, και δεύτερον γνωστικό, καθώς αξιοποιώντας τη μητρική γλώσσα του παιδιού ως εφαλτήριο, ως μονοπάτι, προχωράμε στην καλύτερη κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας που είναι η επίσημη γλώσσα του σχολείου και είναι η ελληνική γλώσσα.

Άρα, η μητρική γλώσσα χρησιμοποιείται ως μονοπάτι, ως στήριξη, ως γνωστικό θεμέλιο για να πάμε και να μάθουμε καλύτερα την ελληνική γλώσσα. Η παράταξή μου η ΕΡΑ συμφώνησε με τη φιλοσοφία του προγράμματος, έκανε την κριτική της στην κυβέρνηση η οποία χωρίς να προετοιμάσει την εκπαιδευτική κοινότητα έφερε αλεξιπτωτικά το πρόγραμμα, και διαφώνησε επίσης και με την απόφαση των Συλλόγων Ξάνθης και Ροδόπης να προκηρύξουμε μία απεργία η οποία ήταν αδιέξοδη και εγκλώβισε σε ένα μακρόχρονο απεργιακό κλοιό 3 νηπιαγωγεία στην Ξάνθη και 3 νηπιαγωγεία στη Ροδόπη, ενώ όλα τα υπόλοιπα λειτουργούσανε.

Να επισημάνω ότι και στο νέο νόμο τον 4547 προβλέπεται στα ΚΕΣΥ τα οποία είναι ο διάδοχος θεσμός των ΚΕΔΔΥ, στα Τμήματα της Ξάνθης και της Ροδόπης να υπάρχει εκπαιδευτικός της μειονότητας, ψυχολόγος από τη μειονότητα και κοινωνικός λειτουργός απ’ τη μειονότητα , κάτι που είναι πολύ θετικό αφού περί το 40% του μαθητικού πληθυσμού που εξυπηρετείται από τα ΚΕΔΔΥ Ξάνθης και Ροδόπης ανήκει στη μειονότητα . Ευχαριστώ.

 

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ


 

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ