Home ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ Κατακερματισμός της γνώσης στο όνομα της αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού της δημόσιας εκπαίδευσης

Κατακερματισμός της γνώσης στο όνομα της αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού της δημόσιας εκπαίδευσης

E-mail Εκτύπωση PDF

 Κωνσταντίνα Τσιαντή, νηπιαγωγός - προϊσταμένης του 12ου νηπιαγωγείου Βύρωνα


Το νομοσχέδιο της νεοφιλελεύθερης φιλοσοφίας της ΝΔ προάγει την υπεράσπιση και νομιμοποίηση ιδιωτικών οικονομικών πιέσεων - συμφερόντων, αυτών των ιδιωτικών νηπιαγωγείων, στα οποία παράνομα έχουν εισαχθεί διδακτικά αντικείμενα όπως αγγλικά, γυμναστική, μουσική στο καθημερινό ημερήσιο πρόγραμμά τους. Στο όνομα δήθεν της " ποιοτικής " εκπαίδευσης και του "εκσυγχρονισμού " καθώς και της " αναμόρφωσης " των σχολικών προγραμμάτων σπουδών ακολουθώντας την διεθνή κοινότητα, η κατάτμηση της γνώσης και ο κατακερματισμός της, προωθείται με το νέο Νομοσχέδιο για την Εκπαίδευση από την κυβέρνηση της Ν.Δ.. Το " εξετασιοκεντρικό " σύστημα που προωθείται με το νομοσχέδιο, καθώς και τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στην Α/βάθμια και Β/βάθμια εκπαίδευση των οποίων ο βαθμός δυσκολίας τους είναι αυξημένος και που κατεβαίνουν ηλικιακά έως τις χαμηλότερες βαθμίδες της εκπαίδευσης, θα φέρουν ως αποτέλεσμα την αποστροφή των παιδιών για το σχολείο, την ψυχολογική τους φόρτιση, το στρες, καθώς και τον φόρτο της οικογένειας εξαναγκάζοντάς την να γράψει τα παιδιά στα φροντιστήρια με οικονομικές επιβαρύνσεις ιδιαίτερα αυξημένες και με τελικό αποτέλεσμα, ιδιαίτερα παιδιών των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων, να οδηγούνται στην αμάθεια ή ακόμα να εγκαταλείπουν το σχολείο πριν ολοκληρώσουν την υποχρεωτική βασική εκπαίδευση....Κυρίαρχος στόχος της νεοφιλελεύθερης πολιτικής είναι η δημιουργία του "απληρώς " ανθρώπου δηλαδή του ανθρώπου που κατέχει λίγες γνώσεις, αυτές που εύκολα αποκτούνται αλλά και πολύ εύκολα χάνονται... Απώτερος σκοπός αυτής της πολιτικής είναι να γίνουν οι αυριανοί πολίτες πειθήνια και διαχειρίσιμα όργανα του κεφαλαίου και της αγοράς εργασίας και φυσικά αποβλέπει στην αύξηση των κερδών του κεφαλαίου. Αυτό το νομοσχέδιο λοιπόν - όσο και να διατυμπανίζουν την προσπάθειά τους για την δημιουργία μιας εκπαίδευσης " δήθεν " με " ολιστική προσέγγιση " - θα διευκολύνει την εξουθένωση και εκμετάλλευση των εκπαιδευτικών οι οποίοι θα μείνουν με ελάχιστα εργασιακά δικαιώματα, με χαμηλούς μισθούς, με ελαστικές σχέσεις εργασίας. Χιλιάδες άνεργοι εκπαιδευτικοί θα είναι στην αναμονή διορισμού, χιλιάδες αναπληρωτές θα μείνουν εκτός σχολείων λόγω της αύξησης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και της αύξησης του ελάχιστου αριθμού των μαθητών στα τμήματα. Αυτό θα φέρει ως αποτέλεσμα τις συμπτύξεις τμημάτων,  τις μετακινήσεις μαθητών από το σχολείο της γειτονιάς τους και των εκπαιδευτικών από τις οργανικές τους θέσεις ή και τις καταργήσεις αυτών ...Αυτό το σχέδιο η κ. Κεραμέως ήρθε να το εφαρμόσει από την μικρότερη βαθμίδα εκπαίδευσης για να αποθεώσει αυτήν την πολιτική προωθώντας τον κατακερματισμό της γνώσης, από το Νηπιαγωγείο, ένας από τους βασικότερους μετά την οικογένεια θεσμούς κοινωνικοποίησης, η πρώτη επαφή στη ζωή του παιδιού με το σχολείο, εισάγοντας διακριτά διδακτικά αντικείμενα, των αγγλικών, της γυμναστικής, " έτσι στον αέρα ", ¨ξεκάρφωτα " μέσα στο αναλυτικό του πρόγραμμα..!!
Οι σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες τονίζουν ότι η μάθηση τον 21ο αιώνα, στις μικρές ηλικίες, δεν μπορεί να στηρίζεται σε προγράμματα σπουδών που οργανώνονται αποκλειστικά με γνωστικά αντικείμενα. Αποτελεί ανάγκη, ιδιαίτερα για τα νήπια να μάθουν πώς να μαθαίνουν. Αυτό αποτελεί την βάση του αναλυτικού προγράμματος του Νηπιαγωγείου με την " διαθεματική προσέγγιση " της γνώσης.  Τα νήπια θέλουν να μαθαίνουν ό,τι τα αφορά, ό,τι είναι στα άμεσα ενδιαφέροντά τους, ό,τι σχετίζεται με αυτό που υπάρχει γύρω τους, και προπαντός ό,τι τα βοηθά στην επίλυση αναγκών τους στο φυσικό, οικογενειακό και κοινωνικό τους περιβάλλον. Το νηπιαγωγείο συνεισφέρει σε αυτά με την ανάπτυξη της επικοινωνίας, της δημιουργικής και κριτικής σκέψης και των κοινωνικών ικανοτήτων τους. Βασικές προϋποθέσεις για την επίτευξη αυτών των παιδαγωγικών στόχων από τον/την νηπιαγωγό αποτελούν, α) ο σεβασμός στην ανομοιογένεια, οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τα προβλήματα λόγου και ομιλίας κάποιων παιδιών, β) η αναγνώριση της διαφορετικής μαθησιακής ιδιαιτερότητας, ανάλογα του χαρακτήρα και της προσωπικότητας του κάθε παιδιού, ώστε με σεβασμό να εξασφαλιστεί η ανάλογη διδακτική παρέμβαση παρέχοντας ισοδύναμες ευκαιρίες εκπαίδευσης όλων των παιδιών της τάξης και  γ) ο σεβασμός των παιδιών από άλλες χώρες προσφύγων, μεταναστών (δίγλωσσα), που φέρουν διαφορετική κουλτούρα στις συνήθειές τους. Η βασική ερώτηση που θέτω όσον αφορά την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο, ως διακριτό αντικείμενο, είναι...Υπάρχει ανάγκη εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας από αυτή την ηλικία στο ελληνικό δημόσιο Νηπιαγωγείο ...??Και εδώ τίθενται και τα εξής ερωτήματα... Γιατί επιλέγουν την Αγγλική και όχι κάποια άλλη γλώσσα..?? Πως επιδρά αυτή στην δυνατότητα ωρίμανσης του εγκεφάλου των παιδιών αυτής της ηλικίας για την ανάπτυξη της μητρικής γλώσσας που είναι και η άμεση γλώσσα επικοινωνίας και επαφής του παιδιού με τους γύρω του...?? Πως επιδρά στην ανάπτυξη του λόγου του...?? Στην ανάπτυξη της συναισθηματικής του νοημοσύνης...??, Στην κοινωνική του ανάπτυξη...??, Στην ψυχολογία του...?? Πως επιδρά στα παιδιά από άλλες χώρες, η εισαγωγή τρίτης γλώσσας αυτής της αγγλικής,  καθότι η ελληνική δεν αποτελεί την μητρική τους γλώσσα αλλά δεύτερη γλώσσα που  αναγκάζονται στην εκμάθησή της λόγω ανάγκης εφόσον ήρθαν στην Ελλάδα ..?? Έχουν γίνει οι σχετικές έρευνες και μελέτες από το υπουργείο και το ΙΕΠ για αυτό το εγχείρημα...?? Μήπως η εισαγωγή της Αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο σαν διακριτό αντικείμενο περισσότερη σύγχυση και δυσκολία θα επιφέρει στα παιδιά...?? Τα νήπια αναγνωρίζουν στο πρόσωπο του/της νηπιαγωγού το σταθερό πρόσωπο που παρέχει την ασφάλεια και το κλίμα εμπιστοσύνης της οικογένειάς τους. Η δίχρονη φοίτησή τους στο Νηπιαγωγείο με ένα σταθερό πρόσωπο αυτό της/του νηπιαγωγού τους, αποτελεί βασικό σκαλοπάτι ομαλής μετάβασής τους στην επόμενη βαθμίδα του Δημοτικού σχολείου. Η εμπλοκή άλλων προσώπων στην διδακτική διαδικασία γκρεμίζει και σπάει αυτή την σταθερή σχέση νηπιαγωγού - νηπίου.  Έτσι αδίστακτα, η εισαγωγή διακριτών αντικειμένων θα καταστρέψει το πιο δημιουργικό κομμάτι της εκπαίδευσης - αυτό του νηπιαγωγείου - εισάγοντας τα νήπια σε αυστηρά δομημένα προγράμματα όπου η γνώση μετατρέπεται σε αποσπασματική κατακερματισμένη πληροφορία - δεξιότητα, με την εισαγωγή διακριτών διδακτικών αντικειμένων, αδιαφορώντας για τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών, για τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της ηλικίας τους, καθώς και την ανάγκη ύπαρξης σταθερού προσώπου που είναι ο/η νηπιαγωγός τους... Αυτό το νομοσχέδιο της νεοφιλελεύθερης φιλοσοφίας της Ν.Δ., προάγει την πρακτική υπεράσπισης και νομιμοποίησης ιδιωτικών οικονομικών πιέσεων - συμφερόντων, αυτών των ιδιωτικών νηπιαγωγείων, στα οποία παράνομα έχουν εισαχθεί διδακτικά αντικείμενα όπως αγγλικά, γυμναστική, μουσική στο καθημερινό ημερήσιο πρόγραμμά τους, τα οποία οι γονείς πληρώνουν αδρά. Εκεί το παιδί αντιμετωπίζεται σαν προϊόν-πελάτης και τα πάντα μπαίνουν υπό το πρίσμα των μετρήσεων. Τελικό αποτέλεσμα όλων αυτών θα είναι η υποβάθμιση της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης ξεκινώντας με την "σχολειοποίηση" του Δημόσιου Νηπιαγωγείου. Εκτός αυτών η κ. Κεραμέως ενισχύοντας το νεοφιλελεύθερο προφίλ της, αποφασίζει και περνάει την τροπολογία κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για το μεταναστευτικό, για κάμερες μέσα στην τάξη την ώρα της διδασκαλίας παραβιάζοντας την αυθόρμητη ατμόσφαιρα η οποία είναι " ιερή "μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών και αγνοώντας για τα αρνητικά αποτελέσματα στις χώρες όπου αυτό εφαρμόστηκε, πέραν του τεράστιου κόστους του εξοπλισμού τους, της εγκατάστασή τους και συντήρησή τους. Αλήθεια, πως σκέφτεται να καλύψει το υπουργείο αυτό το κόστος στην οικονομική ύφεση που διανύουμε...?? Εν τέλει αδιαφορεί παντελώς για τον παιδαγωγικό χαρακτήρα όσων θέλει να περάσει με αυτό το νομοσχέδιο υποτιμώντας τις εξαγγελίας της Επιστημονικής και Πανεπιστημιακής Κοινότητας. Και αυτά βέβαια διεξάγονται μέσα στην παρούσα δύσκολη συγκυρία της πανδημίας με την μέθοδο της "επιβολής" και του "εκφοβισμού" καταστρατηγώντας το σύνταγμα, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, τις αποφάσεις των ομοσπονδιών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, των εκπαιδευτικών συλλόγων, και των εκπαιδευτικών παρατάξεων, των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων. Εμείς οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, η επιστημονική κοινότητα, έχουμε χρέος να υπερασπιστούμε το μέλλον και τα δικαιώματα των παιδιών μας για ένα Ποιοτικό, Δημοκρατικό, Δημόσιο, Δωρεάν Σχολείο. Είμαστε αντιμέτωποι με την χειρότερη μεταρρύθμιση για την παιδεία και την εκπαίδευση στην ιστορία του εκπαιδευτικού συστήματος. Αντιστεκόμαστε στον κατακερματισμό της γνώσης και την υποβάθμιση του Δημόσιου Νηπιαγωγείου με την " σχολειοποίησή " του. Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών.

Ζητάμε αύξηση των δαπανών για ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ.

Δεν μπορούμε να γυρίσουμε πίσω σε " άλλες εποχές " !!

 

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ


 

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ