Home ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Μια μάχη που συνεχίζεται...

Μια μάχη που συνεχίζεται...

Του Άγγελου Μανταδάκη

Η σύγκρουση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την κυβέρνηση δεν τέλειωσε με την αναστολή της απεργίας. Η επίθεση που δέχεται καθημερινά το δημόσιο σχολείο είναι πρωτοφανής. Επιδίωξη, ένα σχολείο ταξικό, μικρότερο σε μαθητές, φτωχότερο σε γνώσεις. Οι απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών και η διάλυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα. Όπως και η λεγόμενη «αλλαγή στο Λύκειο», που το μετατρέπει σε ένα πεδίο ατέλειωτων εξετάσεων για την είσοδο στα ΑΕΙ.
Τον περασμένο Απρίλιο τα κυβερνητικά μέτρα αποσκοπούσαν στη μετατροπή του εκπαιδευτικού σε «περιπλανώμενο φαντάρο». Την ένταξή του σε ένα καθεστώς τρομοκρατίας, με τις εργασιακές του σχέσεις διαλυμένες, την αξιολόγηση ως τιμωρητική διαδικασία και πάντα υπό την απειλή της απόλυσης.
Τώρα προωθείται η διαδικασία της διαθεσιμότητας, απλά για να επιδείξουν στην τρόικα τη λίστα των υπό απόλυση εκπαιδευτικών, να ικανοποιηθούν οι πιστωτές που ζητούν συγκεκριμένα πράγματα, δηλαδή απολυμένους.
Οι εκπαιδευτικοί αντέδρασαν στους σχεδιασμούς αυτούς έχοντας απέναντί τους την προπαγάνδα των ΜΜΕ και τους εκβιασμούς.
Τον Απρίλιο αποφάσισαν απεργία στη διάρκεια των πανελλαδικών εξετάσεων. Η κυβέρνηση προχώρησε στο μέτρο της επιστράτευσης, που το εφάρμοσε για τρίτη φορά σε βάρος των εργαζομένων. Παρά τις μαζικές συνελεύσεις και τις ισχυρές πλειοψηφίες με τις οποίες πάρθηκαν οι αποφάσεις, η σύγκρουση υπό καθεστώς επιστράτευσης δεν ήταν εύκολη. Γιατί χρειαζόταν διαφορετικούς συσχετισμούς δυνάμεων. Δυστυχώς κάποιοι επέμεναν ότι είχε έλθει η μεγάλη στιγμή για τους εκπαιδευτικούς, να δώσουν τον αγώνα «μέχρι τέλους», να πάρουν στην πλάτη τους την απόκρουση συνολικά της κυβερνητικής πολιτικής και να φτάσουν μέχρι την ανατροπή της ίδιας της κυβέρνησης. Είχαν δηλαδή αναθέσει στους εκπαιδευτικούς τον ρόλο της πρωτοπορίας του λαϊκού κινήματος.
Η δεύτερη περίπτωση είχε πολλές ομοιότητες με την πρώτη. Δεν υπήρχαν βέβαια πανελλαδικές εξετάσεις. Ο κύριος αντίπαλος δεν ήταν η πίεση της κοινωνίας λόγω των πανελλαδικών, αλλά η αντοχή ενός κλάδου εργαζομένων όχι υψηλόμισθων στην οικονομική τους εξάντληση λόγω της απεργίας διαρκείας.
Και στις δύο περιπτώσεις το ζήτημα της Παιδείας έμεινε υπόθεση των εκπαιδευτικών, και πολύ λιγότερο απ’ όσο απαιτούσαν οι περιστάσεις της κοινωνίας.
Κι όμως η απεργία των εκπαιδευτικών καταγράφηκε σαν μια μεγάλη νίκη απέναντι στην προκλητικότητα της κυβέρνησης. Η επιτυχία με την οποία ξεκίνησε ήταν πρωτοφανής. Ο πολύς υπουργός Παιδείας, που προέβλεπε με κομπορρημοσύνη επί πολλές ημέρες ότι οι «καθηγητές δεν θα απεργήσουν», εκτέθηκε ανεπανόρθωτα. Πιστεύω ότι τέτοιες επιτυχίες στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, και ιδιαίτερα στην εκπαίδευση, που απηχούν και την ενότητα του κλάδου, πρέπει να περιφρουρούνται με ιδιαίτερο ζήλο από το συνδικαλιστικό κίνημα, να μην επιτρέπουμε την αποδυνάμωσή τους. Να επιστρέφουμε όλοι μαζί νικητές αξιοποιώντας τις εμπειρίες μας και προετοιμαζόμενοι για τις αυριανές μάχες.
Η κυβέρνηση πρόσθεσε μια ακόμα ήττα στις επιλογές της. Και τις ήττες πρέπει να τις πληρώνει.

Αναδημοσίευση από: http://www.avgi.gr

 

Πάμπλο Πινέδα, ο δάσκαλος με σύνδρομο Down στην Ελλάδα: Να μην βάζετε όρια στον εαυτό σας.

Πάμπλο Πινέδα, ο δάσκαλος με σύνδρομο Down στην Ελλάδα: Να μην βάζετε όρια στον εαυτό σας.

Άρθρο του

Την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου ο Πάμπλο Πινέδα, ο πρώτος κάτ...

Τελευταία Ενημέρωση ( Τρίτη, 01 Οκτώβριος 2013 10:32 )

Δάσκαλοι δικάζονται με τη κατηγορία ότι "προκάλεσαν τρόμο και ανησυχία" σε έξι Χρυσαυγίτες.

Δάσκαλοι δικάζονται με τη κατηγορία ότι

Τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου γίνεται στα Χανιά η δίκη δύο δασκάλων που μηνύθηκαν απ...

Τελευταία Ενημέρωση ( Δευτέρα, 23 Σεπτέμβριος 2013 10:19 )

Το υπουργείο παιδείας απαγόρεψε να δίνουν λίστα γραφικής ύλης στα σχολεία!

Το υπουργείο παιδείας απαγόρεψε να δίνουν λίστα γραφικής ύλης στα σχολεία!

Απαγορεύτηκε η σύνταξη και η διανομή καταλόγου από τους δασκάλους με τα υλικά πο...

Τελευταία Ενημέρωση ( Παρασκευή, 20 Σεπτέμβριος 2013 09:57 )

Διαλύει και το ολοήμερο

Διαλύει και το ολοήμερο

Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο ολοκληρώνει τη μετάλλαξή τους σε προαιρετικά κ...

Νίκος Καλόγηρος: Ο δρόμος του Αγώνα μονόδρομος για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου

Νίκος Καλόγηρος: Ο δρόμος του Αγώνα μονόδρομος για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου

« Οι εργαζόμενοι του Δημοσίου πρέπει να συναντηθούμε με τους εργαζόμενους του Ιδι...

«Ταξικό το σχολείο, εμείς το θέλουμε κέντρο πολιτισμού»

«Ταξικό το σχολείο, εμείς το θέλουμε κέντρο πολιτισμού»

ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ (βουλευτής Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ)

*«...

Με παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ αποσύρθηκε διάταξη που επέτρεπε προσαύξηση αριθμού μαθητών ανά τάξη

Με παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ αποσύρθηκε διάταξη που επέτρεπε προσαύξηση αριθμού μαθητών ανά τάξη

Με παρέμβαση στην Βουλή  του Συντονιστή του τομέα παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Τάσου Κουρ...

Τελευταία Ενημέρωση ( Τετάρτη, 11 Σεπτέμβριος 2013 13:24 )

«Να καταλάβουμε πως αν θέλουμε να υπάρχει δημόσια εκπαίδευση πρέπει να υπάρχουν δημόσια σχολεία»

 «Να καταλάβουμε πως αν θέλουμε να υπάρχει δημόσια εκπαίδευση πρέπει να υπάρχουν δημόσια σχολεία»

Συνέντευξη στο Γιώργο Τσιρίδη

Νίκος Καλόγηρος: Μέλος του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομ...

Σελίδα 7 από 22

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Κινητοποιήσεις - Εκδηλώσεις

.


 

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Μέλη : 608
Περιεχόμενο : 1338
Σύνδεσμοι : 6
Εμφανίσεις Περιεχομένου : 842876